Rada kvality ČR na základě požadavků podnikatelské veřejnosti zpracovala Národní program posuzování shody systému managementu CSR. Normativ je aplikovatelný pro všechny typy a velikosti organizací podnikatelského i veřejného sektoru. Respektuje základní principy odpovědnosti, dobrovolnosti, zájmů a uspokojování potřeb zainteresovaných stran, transparentnosti, etického chování, pravidel mezinárodních standardů a chování, lidských práv a vzájemně prospěšných aktivit (princip „win-win“). Implementace požadavků tohoto normativu do systému managementu je jedním z předpokladů trvale udržitelného rozvoje.
Potřeby klienta:
- být pozitivně vnímán všemi stranami i veřejností
- získat reputaci a z ní plynoucí silnou pozici na trhu
- přispívat k udržitelnému rozvoji
- přispívat k celkovému zlepšování stavu společnosti
Přínosy a užitky:
- odlišení se od konkurence – konkurenční výhoda
- vyšší jistota dlouhodobého dosahování zisku
- udržitelný rozvoj
- vytváření nových pracovních příležitostí
- posílení důvěryhodnosti
- zlepšení image organizace
- větší přitažlivost pro investory
- posílení loajality zákazníků a zaměstnanců
- přilákání a udržení si kvalitních zaměstnanců
- přímé úspory spojené s ochranou životního prostředí
- zlepšení vztahu s okolím
- posílení firemní kultury
- příležitosti pro inovace